Laat je merk opvallen op café met POS-materiaal
Ken je het gevoel als je op café zit en niet weet wat je moet drinken? Nogmaals?
Je weet dat de wijn smaakt naar azijn van eerdere bezoekjes, de cocktails zijn te duur en bier..... Nou ja, ze hebben je favoriet niet. Je vraagt je vrienden wat ze gaan drinken, maar ze zijn druk bezig met praten over wat er gisteravond is gebeurd. En dan komt de ober en je bestelt wat er in je hoofd opduikt:
Eén cola, alstublieft.
Beste Brand Manager, Trade Manager of Product Manager,
Dit is jouw klant.
Wat als je dit zou kunnen veranderen? Dat jouw product in zijn hoofd opduikt in plaats van de klassieke antwoorden.
Natuurlijk heb je jouw trouwe klanten. Maar als je weet dat 70% van alle klanten soms een impulsieve aankoop durft te doen in een supermarkt, waarom zou dat dan zo anders zijn in een café?
Ik hoor je zeggen: 'Vertel me dan hoe ik dit kan veranderen'. Wel, dit is hoe: gebruik POS-materiaal in de café. Point-of-sale marketing verwijst naar alle inspanningen die de verkoop verhogen op het moment dat de beslissing daadwerkelijk wordt genomen. POS-materiaal geeft je klant een extra impuls om iets te kopen. Een innovatief en aantrekkelijk gepresenteerd product scoort beter dan een vergelijkbaar product dat saai wordt gepresenteerd. Stem je marketing en communicatie af met POS-materiaal en verhoog je omzet.
Bij marketingacties, reclamecampagnes, e-mail en online marketing is het juiste POS-materiaal nodig. In web- en mailcampagnes kan je een persoonlijke boodschap naar de klant sturen. Een verhaal dat u wilt dat uw klant herkend wordt in dit geval op de winkellocatie of café. Herhaling is de sleutel tot kennis. Een efficiënte POS-campagne zorgt voor een stijging van de omzet. Elk gewenst verkooppunt moet tijdig en gericht worden voorzien van eyecatchers die de verkoop stimuleren.